fbpx

Új információk a FIFA 22 újdonságaival kapcsolatban! – EA Play Spotlight

Végre megtudtunk pár dolgot a Next-Gen gameplayel, a Hypermotion Technologival, az Animációkkal és a Fizikával kapcsolatban!

Ma este 19:00 kezdettel volt egy élő adás a YouTube-on, az EA jóvoltából. Ez az EA Play Spotlight sorozat új része, amelyben fejlesztők és az EA-nek a FIFA 22-n dolgozó szakemberek beszéltek a FIFA 22 legfőbb újításairól.

Ha valaki szeretné megnézni ezt a röpke 35 perc tényleges tartalommal rendelkező videót (Angol nyelven), itt megteheti:

Kezdjük a Hypermotion Technology nevezetű dologgal.

Ez valami mély tanulási folyamattal előállított mozgási animáció lesz, amelyet össze sem lehet hasonlítani a régi Motion Capture Technológiával, vagy a kézzel készített animációkkal.

Ma megtudtuk, hogy a játékosok 11v11 felállásban, valós időben, mindent beleadva, a Motion Capturehöz hasonlóan egy speciális ruhát viselve játszottak.

A ruha neve: Xsens Suit

Arra kérték őket hogy adjanak bele mindent, közben pedig folyamatosan rögzítették a mozgásukat.

Ezeket Mesterséges Intelligencia segítségével, valós időben animálták, így pedig sokkal pontosabb és változatosabb, nem mellesleg pedig sokkal részletgazdagabb animációt kaptak, azonnal, 4k feletti minőségben!

Így lehet az, hogy az animációk tekintetében az alábbi adatokat hangoztatták:

– 4000 új játékos animáció kerül be a FIFA 22-be. Ez nagyjából háromszor(!!!) több mint tavaly a FIFA 21-ben.

– Csak a labdakezelés 400 új animációt kapott. Elméletileg így sokkal folyékonyabb lesz a játékkép.

– A kapusokhoz is rengeteg, teljesen új animáció tartozik. Többen, a legjobb portások közül megkapták a rájuk jellemző egyedi mozgási formákat és személyiséget.

– Erling Haaland végre megkapta a rá jellemző egyedi animációt! Tehát most már úgy fog futni mint a való életben is…

Ezeken kívül pedig egy szintén új dolog, a hosszabb animációk is bemutatkoztak!

Ezek lényegében olyan mozdulatok (például labda levétel), amelyeket eddig nem egy animációként kezeltek, hanem több apróbb részletből álltak össze, ezért játék közben is több mozdulatot kellett végrehajtani hogy hasonlóan, de gyengébb végrehajtással, cselekedjen a játékos.

Az alábbi videó remekül bemutatja hogy miről is van szó.

Magán a fizikán is módosítottak. Fejlesztettek rajta, elméletileg sokkal realisztikusabb és jobban is működik…

Sok nem derült ki, de egy gameplay videóban megpróbálták szemléltetni hogy mire is gondolnak pontosan.

A keresztlabda itt tényleg sokkal valósághűbben mutat, amely egyrészt a labda animációjának, másrészt annak is köszönhető hogy a játékosok egyedi stílusa is szerepet játszik már az átadás kezdeténél.

A Hypermotion pedig így néz ki játék közben:

Kicsit a Hypermotion Technoligy vitte el a Showt, de azért beszámoltak másról is!

A kapusok az új animációk mellett elméletileg fejlesztve lettek.

Remélhetőleg a jó irányba, bár erre nem igazán tértek ki. Annyit azért közöltek hogy intelligensebbek lettek, jobb döntéseket hoznak és a mozgásuk is elméletileg jobb lett…

A Tactical AI nevű dologról is esett pár szó!

A Bajnokok Ligája döntőjét hozták példának, amely egyébként tényleg a taktikák harca volt. Az EA illetékes csapata úgy ítélte meg, hogy a labdarúgás elment egy olyan irányba, ahol az egyéni teljesítmények mellett a taktikának már sokkal nagyobb szerepe van.

Ebből adódóan, a védekezés taktikusabb lesz, realisztikusabb döntéseket hoznak a védők.

A védelmi szituációkban befolyásolni fogja a csapat mozgását és hogy mennyire koordinált az egész.

Zárójelben jegyzem meg hogy érdemes megnézni a videót itt alul…

Explosive Sprint – Az új Bridge…

Az Explosive (Kirobbanó) sprint egy új dolog lesz majd a játékban.

A lényege az lesz, hogy pontos időzítéssel, jó időben megnyomva a Sprint gombot, a játékosunk hamar felgyorsul.

Ezt nagyjából úgy kell elképzelni mint idén a Bridge nevű cselt, ahol hosszan tolja meg a labdát a játékos, emellett kap egy kis sebesség növelést.

Ebben az évben ez a csel és a Directional Nutmeg is nagyon hatékony volt, már-már túl hatékony is…

Jövőre az Explosive Sprintnek köszönhetően, nem kell fejben tartani a csel kombinációt sem, elég lesz pontosan időzíteni.

Az EA azt ígéri hogy nem lesz túlságosan erős ez a megmozdulás, tehát számos más opció is lesz arra hogy hatékonyak legyünk. Ugyanakkor én már előre félek…

Végül pedig egy extra dolog, amely nem a közvetítésből derült ki!

Jake Buckleynek hála ma már azt is biztosan tudjuk hogy érkezni fog a már emlegetett, “Expected Goals (Várható gólok)” statisztikai adat.

A jelölése xG lesz.

Ezzel a mérkőzés előtt a várható góljaink számát próbálja megjósolni a gép.

Ez már a Béta verzióban egy élő funkció, így nagyon valószínű hogy a teljes játékba is be fog kerülni.

Ahogy a fenti szerző is írja, én is alig várom már hogy októberben jöjjenek a bejegyzések hogy:

“0,12 xG aránnyal indultam és nyertem a 15,00 xG arányú ellenfelem ellen…”

A mai nap folyamán ennyi derült ki eddig…

Hamarosan viszont érkezik a részletes Pitch Notes, amelyben pontosan leírják a FIFA 22 újításainak összes részletét.

Addig érdemes türelemmel várni, hiszen ott tényleg sokkal több minden ki szokott derülni.

Általában a Gameplay Reveal után egy héttel szokott érkezni, de valami közvetítés most pénteken, július 22-én is lesz.

Share on facebook
Megosztás